گل زیبای حنا را در هر خاک مرطوب و با زهکشی خوب در مکانی سایه یا نیمه سایه بکارید. بهتر است آنها را در اواخر بهار پس از گرم شدن خاک تا حداقل ۱۵ درجه سانتی گراد بکارید. اگر در خاکی که خیلی سرد است کاشته شود، این گیاهان در تمام فصل رشد از بین می‌روند. پس از کاشت، جدا شدن ساقه‌ها به عقب باعث رشد بیشتر بوته می‌شود. گل زیبای حنا تقریباً در هر گلدانی با زهکشی خوب به طرز شگفت انگیزی رشد می‌کند.

به عنوان یک قاعده کلی، شما می‌توانید به ازای هر ۷ تا ۱۰ سانتی متر قطر گلدان، یک گیاه را در نظر بگیرید.  گل حنا به خصوص نوع گینه نو، به عنوان پرکننده نیز در ظرفی از گیاهان مخلوط که سایه را ترجیح می‌دهند، به خوبی عمل می‌کند. می‌توانید انتظار داشته باشید که برای گیاهانی که در ظرف رشد می‌کنند کوددهی و آبیاری بیشتری انجام دهید.

گل‌های استاندارد حنا را در خاکی با زهکشی خوب و غنی شده با مواد آلی پرورش دهید.فایبرپیت پاجی به عنوان بستری مناسب برای ریشه زنی و رشد این گیاه استفاده شده و جواب عالی گرفته است. آنها خاک کمی اسیدی با محدوده PH  در حدود 6 تا 6.5 را ترجیح می‌دهند. خاک باید به خوبی زهکشی شود تا از آبیاری مکرر، به حالت باتلاقی در نیاید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *